ANGST IN PLAATS VAN GEZAG
Dezer dagen herdachten we zestig jaar bevrijding van ons land. Thans heeft Nederland God laten varen. Een predikant schreef: Alles kan en mag. Moskeeën rijzen als paddestoelen uit de grond. Wij durven er vaak geen stelling meer tegen te nemen. (De Banier, 6 mei 2005). Zelfs in Scandinavië siddert men voor terreurdreiging. Is er geen oorzaak? Een volk dat zijn bestaan opoffert op het altaar van het relativisme, verliest zijn kracht.
Hoewel men openlijk toegeeft dat de vooruitzichten zorgelijk zijn, heeft men nog niet zijn waan prijsgegeven. Een volk dat zijn hoogmoed opgeeft, zou immers erkennen dat het bekering van node heeft. Het land is reddeloos zolang ons bestaan (constitutie) op losse schroeven staat. De gewaande vrijheid van “zoveel hoofden en zoveel zinnen” (voluntarisme) heeft geen solide samenleving doen ontstaan, integendeel. Wat nu? Het pad van de verzinsels moet verlaten worden, en we moeten weer Nederlanders van ons laten maken. Voor halfzachte slaven van de moderne staat zullen de heidenen geen ontzag kunnen opbrengen. Het oude gezag wankelt door gebrek aan ontzag, want heidenen hebben heel goed in de gaten dat de “maakbare” samenleving iedere basis mist, en daardoor weerloos is tegenover hun aanspraken.
Voluntarisme als sluiproute
Aangezien iedereen “gelijk” is, mag iedereen zijn kans grijpen. Heidenen worden bevoorrecht binnen het huidige tirannieke staatsbestel. Heidense dictaturen kruipen door het deurtje van de “gelijke” kansen naar binnen. Om het gelijkheidsrecht te laten heersen, wordt de Nederlandse constitutie glashard ontkend. De werkelijkheid van de oude Nederlanden wordt door revolutionairen met een rookgordijn omgeven, en domweg geloochend. De moderne Nederlandse staat verheft zich weliswaar oppermachtig boven ons volk, maar is in werkelijkheid broos. Doordat het oude verbond trotsweg ongedaan verklaard wordt, en revolutionairen zichzelf in Nederland de macht toe-eigenen, daarom is er een geest van gelatenheid en onverschilligheid in ons volk gevaren. Immers wie zijn burgerlijke verantwoordelijkheid serieus neemt, loopt kans daar op afgestraft te worden, hetzij door de wraak der criminelen, of door de huidige wetgeving die meer in het voordeel is van misdadigers dan van slachtoffers. Wie daarentegen recht en orde verdedigt, die blijkt nog steeds de Nederlandse zaak te handhaven. Verbondenheid, eerbaarheid, zelfredzaamheid en zelfverdediging zijn onmisbaar voor het leven. De oude Nederlandse samenleving wordt door het streven van de moderne voluntaristen verbouwd tot een onmondige, politiekcorrecte massamaatschappij zonder fundament en zonder verband. Het kerkendom heeft zich zo aan het bedrog overgegeven dat men de werkelijkheid ondergeschikt maakt aan de waan van de dag (voluntarisme). Moderne en afgodische machten ontvangen gelegenheid om geruisloos onze kleine natie in te palmen.
Verzonnen oplossingen
Het hedendaagse kerkendom maakt knieval op knieval in de richting van allerlei vormen van heidendom. Nog erger is dat men de ware aard van het heidendom verbloemt. Verklaren moslims hun machtsbedoelingen openlijk, dan kijkt een laf kerkendom snel de andere kant uit. Passende antwoorden blijven uit, en in plaats daarvan lanceert men ideeën waarvan men zelf wel weten kan dat deze de islam niet raken. Zo viel dezer dagen in het Reformatorisch Dagblad te lezen dat de Nijmeegse dr. H. Ester vindt dat de islam zich zou moeten organiseren in een soort synode, en dat zo’n islamitische vergadering dan een islamitische beginselverklaring moet opstellen, om opening van zaken te bieden, en om zich te profileren in de samenleving, zodat wij gaan verstaan waar we aan toe zijn met moslims. Enfin, in onze a-historische discussiesamenleving zal menigeen de gedachte van Ester al gauw een “mooi idee” vinden. Maar je vraagt je allereerst toch af:
Waarmee bemoeit men zich? De moderne staat wil zeggenschap hebben over alles en iedereen. Door de waan van de dag beeldt men zichzelf een heilsstaat in waarin alle godsdiensten zich voegen naar het dictaat van de libertijnse staat. Vervolgens komt de vraag op: Is het realistisch? Heeft een dergelijk voorstel iets te maken met de islamitische werkelijkheid? Het antwoord is dunkt me ontkennend, want Ester gebruikt een gedachtenschema waarvan hij kan weten dat het niet van toepassing is op de islam. Immers mohammedanen hebben helemaal geen nieuwe “beginselverklaring” nodig, want men hééft reeds vanaf het begin beleden dat alleen allah bestaat, samen met diens profeet. Andere “belijdenissen” zijn voor moslims overbodig, en het enige wat zij voor Europa in petto hebben zijn sharia-wetten. Dan leren wij vanzelf wat islam betekent. Trouwens, dat wisten wij reeds vanuit de 8-e eeuw, de tijd van Karel Martel! Kortom, het idee van Ester getuigt van onkunde. Wie maalt er om dat er gebakken lucht geserveerd is?
Machtsovername
Waar een moslim is, daar is de “ummah” reeds gevestigd. Dit is hun centrale gedachte. Vervolgens: niet de moslim is verantwoording schuldig aan een Nederlandse samenleving, doch Nederland heeft slechts onderwerping te betrachten aan de islam. Hoe verloopt een jihad in deze tijd? Het oorlogsprogram is niet onduidelijk, men laat het terreurwerk desnoods door enkelingen opknappen, doch men staat klaar om collectief de macht over te nemen, immers men is één geheel. Vanaf het moment van de machtsovername berust het gezag desnoods bij ongeschoolde heidenpriesters met hun secondanten. Dito "rechters" staan gereed om sharia-rechtbanken te bevolken op het Binnenhof en in de provincie. Thans leggen moslims in Nederland hun minachting aan de dag voor niet-islamitische rechters, door niet op te staan, en door een “gebedstijd” op de gang in te lassen. Men voelt hoe sterk men staat in de praktijk, men schudt zelfs alle schijn van eerbied voor het Nederlandse gezag van zich af, men wint processen die geen Nederlander ooit winnen zou. Hoe het verder moet is voor moslims geen probleem, men is niet zenuwachtig op zoek naar nieuwe beginselverklaringen, want men gelooft in de bestaande voorschriften. Alles ligt al vast sinds het optreden van de valse profeet. De wens van de linkse kerk is de vader van de gedachte dat morgen de islam zijn kracht verliest, zijn karakter aflegt en zich voegt in de speeltuin der relativisten. Voor heidenen is er geen gunstiger klimaat denkbaar om hun doel te bereiken!
Geen organisatievorm nodig
De islam maakt er geen geheim van dat sharia bestemd is voor de mensheid. Maar allerlei georganiseer vooraf is voor de islam overbodig. Immers moslims gelóven wat er gezegd is door hun “profeet”. Doch het verwaterde christendom spreekt zonder te geloven, en mist de kracht om zijn belijdenis te handhaven. Door middel van “bezinning” trachten zij de “waarheid” opnieuw uit te vinden samen met allerlei atheïsten. Zelfs pogingen in die richting falen, want wie Gods Woord verwerpt, kan geen praktische wijsheid hebben. Door middel van vroom geweld maakt de linkse kerk een koophandeltje van ons, legt men ons het zwijgen op en worden volk en kerk verkocht aan de afgodische vijand. Daarentegen heeft de islam op dit moment geen speciale (beperkende) organisatievormen nodig, want men behoeft zich niet te schikken in een moderne samenleving. Verantwoording afleggen is van hun uit helemaal niet aan de orde. De gedachte van Ester is dus onwezenlijk, en fungeert als zand in de ogen van het volk. Men moest weten dat de afgodsdienst der muzelmannen een gezamenlijke godsdienst is van ieder voor zich. Hoewel ongeorganiseerd, is men toch één onzichtbaar geheel. Of men nu sámen opereert of geheel alleen, men is één. Dat is het belangrijkste. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, zodat een zogenaamd vredelievende moslim zich op het beslissende moment vierkant achter het doen van gestorven terroristen plaatst! Voor een mohammedaan zit hierin niets tegenstrijdigs.
Niet altijd jihad?
Het is niet altijd oorlog, soms is het een eeuw of langer rustig geweest. Lange tijd bleef de islam in Arabië en Noord-Afrika steken. Gold toen de “zuil” van de jihad niet? Ja, deze geldt altijd, doch in sommige tijden wordt de jihad opgeschort en uitgesteld vanwege economische belangen, hoorde ik in 1977 op college van een islamoloog, de Leidse docent drs. P.S. van Koningsveld. Toen men in de 7-e eeuw veel van Noord-Afrika had veroverd staakte men de jihad een poosje vanuit het oogpunt van handelsbelang. Die mogelijkheid heeft men, want men is alleen verantwoording schuldig aan zichzelf. Schort men de jihad een poosje op, dan betekent dit wel uitstel maar geen afstel van de “heilige oorlog”. De opzet is ongewijzigd Nederland veroveren voor allah. Het kerkendom kan discussiëren wat men wil, en zichzelf blinddoeken zoveel men wenst, maar moslims lachen er om, want zìj hebben geen “konkordie” nodig, ook geen "sub-convenant" en al helemaal geen “beleidsplan” of iets van dien aard. Men haat Neerlands volk en men haat Neerlands God. Men erkent geen Nederlandse constitutie.
Constitutie herstellen
Wij merken dat de voorstellen van dr. Ester misleidend van aard zijn, zij zetten ons op het verkeerde been, want moslims kunnen en willen geen deel van de Nederlandse maatschappij uitmaken. Integendeel: zij mògen niet eens hart hebben voor de Nederlandse zaak (constitutie), want het zou voor moslims gelijkstaan aan geloofsverloochening. Zij verenigen zich niet met “onzer landen staat”, maar zij nemen Nederland slechts in bezit voor allah. Helaas, het kerkendom heeft zich misdragen als advocaat van het loerende heidendom. Dat dit verkeerd is, moet erkend worden door bekering. De gedoopte natie heeft te strijden naar Gods wil. Thans zijn we gekomen op de tweesprong. De werkelijkheid van het oude Nederland moet radicaal hersteld. Wie zich niet aan de oude, bestaande Nederlandse publieke zaak wil houden, dient terug te treden of het land te verlaten. Alleen het verbond opent de deur naar het burgerschap, met alle daarbij behorende verantwoordelijkheden. Burgerrechten komen nimmer toe aan wie God haten, omdat zij ook Nederland haten. De burgerrechten gelden nimmer voor wie zich onttrekt aan de Unie van Utrecht, aan de landsverdediging en aan de religie. Het verbond is het Nederlandse stamverband. De Nederlandse stam leeft voor het aangezicht van de drie-enige God. Deze God heeft er recht op dat wij rechtvaardig voor Hem leven. Het oude, onwankelbare recht gaat boven alles (constitutie). De zaak van het algemeen, waar men gezamenlijk voor staat, moet gehandhaafd worden. Wij behoeven daar niet ver voor te zoeken. De oude, bestaande werkelijkheid moet in werking treden. Kort gezegd: Tegen het doperdom het verbond! En tegen revolutie de constitutie!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten